Skip to main content

Veel gestelde vragen

Algemeen

Voor wie is GewoonVriendschap.nl?
GewoonVriendschap.nl is een website speciaal voor 50-plussers – mannen, vrouwen en stellen – die nieuwe mensen willen leren kennen en nieuwe vrienden willen maken.
Waarom GewoonVriendschap.nl?
In ieders leven kan door omstandigheden de behoefte ontstaan om nieuwe mensen te leren kennen: een verhuizing, nieuwe baan, de kinderen die de deur uit zijn, pensioen met meer vrije tijd. De vriendschapssite GewoonVriendschap.nl helpt je nieuwe vrienden te vinden.
Waarom kunnen alleen 50-plussers lid worden?
Naarmate je ouder wordt blijkt het vaak lastiger om sociale contacten uit te breiden. GewoonVriendschap.nl biedt 50-plussers een platform voor (gewoon) vriendschap en gezelschap met de mogelijkheid om met leeftijdsgenoten, dat wil zeggen andere 50-plussers, activiteiten te ondernemen.
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Bezoek de contact pagina en vul het onderliggende contactformulier in en druk op de button verzenden.

Of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij streven ernaar binnen 24 uur te reageren; meestal krijg je sneller bericht.

Profiel

Waarom moet ik mijn profiel invullen?
Je profiel vertelt iets over wie jij bent. Door het invullen van een aantal (verplichte) velden kan het systeem jouw interesses en hobby's matchen met die van andere leden en kun je makkelijker nieuwe vrienden vinden.
Wat kan ik vertellen bij "Over mij"?
Vertel hier kort wat voor type persoon je bent (je persoonlijkheid), wat je interesses zijn en wat je leuk vindt om te doen. Ons systeem sorteert hier ook op.
Hoe kan ik een foto aan mijn profiel toevoegen?

Nadat je bent ingelogd ga je naar jouw profiel en klikt op het veld plaats hier je profielfoto. Klik op de button bladeren en voeg uit je eigen archief een foto toe. Sleep het witte vierkant naar het gedeelte van de foto dat je wilt laten zien en klik op uploaden. Vergeet niet op de button profiel opslaan te klikken!

Hoe kan ik mijn profiel wijzigen?

Nadat je bent ingelogd ga je naar jouw profiel en klikt op de button profiel bewerken. Na de wijziging(en) te hebben aangebracht klik je rechtsboven op de button profiel opslaan.

Hoe kan ik mijn profiel verwijderen?
Door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met het verzoek jouw profiel te verwijderen.
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?
De door jou opgegeven persoonsgegevens zullen alleen gebruikt worden voor functionele doeleinden van deze site en worden niet aan derden verstrekt.

Chatten

Hoe kan ik chatten?

Nadat je ingelogd bent en het vriendschapsverzoek geaccepteerd is kun je chatten met je vrienden door middel van de button chat. Deze vind  je in de balk via mijn vrienden.

Hoe sluit ik het chatvenster?
Door op het kruisje rechtsboven in het chatvenster te klikken.
Hoe kan ik zien dat een vriend met mij wil chatten?

Zodra je ingelogd bent op GewoonVriendschap.nl, verschijnt de melding dat er een chatbericht voor je is.

Activiteitenkalender

Wat is het verschil tussen de activiteitenkalender en het prikbord?
Op de activiteitenkalender kun je een bestaand evenement plaatsen, zodat je met elkaar naar dit evenement kunt gaan. Op het prikbord kun je allerlei berichten en oproepen plaatsen waar leden op kunnen reageren.
Hoe kan ik op de activiteitenkalender een evenement aanmaken?

Door in de balk via activiteitenkalender op de button activiteit toevoegen te klikken en het getoonde veld in te vullen. Vergeet niet de gekopieerde URL (het webadres) in het desbetreffende veld te plakken en een foto van de activiteit toe te voegen. Hierdoor kunnen andere leden direct naar de betreffende site van de activiteit gaan. Na het klikken op de button activiteit plaatsen, wordt jouw geselecteerde activiteit op GewoonVriendschap.nl vermeld. Alleen betalende leden kunnen van deze functie gebruikmaken.

Hoe werkt het uploaden van een foto?

Zoek op internet een foto die bij de betreffende activiteit hoort en sla deze op je computer op. Door in het venster op bladeren te klikken kun je de foto selecteren en uploaden. Let op: seksueel getinte of aanstootgevende foto's worden direct en zonder overleg verwijderd. Zie de algemene voorwaarden.

Waarom is een eerder geplaatste activiteit weg?

Als de datum van de activiteit in het verleden ligt, wordt de activiteit automatisch van de activiteitenkalender verwijderd.

Wat betekenen de buttons aanwezig en niet meer aanwezig?

Door op de button aanwezig te klikken geef je aan dat je aanwezig bent bij de gemelde activiteit. Kom je toch niet? Klik dan op de button niet meer aanwezig.

Het plaatsen van een foto lukt niet

Kijk of je het juiste bestand(formaat/-indeling) hebt gebruikt. Alleen foto's met extensie JP(E)G, BMP en GIF worden ondersteund. 

Vrienden

Hoe kan ik vrienden zoeken?

Door de button zoeken te gebruiken kun je binnen het kader zelf zoeken je zoekcriteria aangeven. In het veld zoekwoord gaat het systeem op zoek naar overeenkomstige woorden en termen die door andere leden in de over-mij/profieltekst gebruikt zijn.

Hierop krijg je een overzicht van leden die aan jouw criteria voldoen. Wil je vrienden worden met een lid? Neem dan een abonnement en stuur hem of haar een vriendschapsverzoek. Op dezelfde manier kunnen andere leden jou vinden en een vriendschapsverzoek sturen. 

Hoe doe ik een vriendschapsverzoek?

In het overzicht van eventueel toekomstige vrienden (zie vraag hiervoor), klik je op de button vriendschapsverzoek sturen. Ook kun je een vriendschapsverzoek sturen door met je cursor op het profiel van getoonde nieuwe leden te gaan staan. Alleen betalende leden kunnen van deze functie gebruikmaken.

Wat doe ik als ik geen vrienden wil worden?
Niets. Je hoeft een vriendschapsverzoek vanzelfsprekend niet te accepteren. Reageer je niet op een vriendschapsverzoek? Dan zal het verzoek automatisch na 14 dagen eenmalig herhaald worden.
Kan ik een vriend blokkeren?
Ja, door in het profiel van de vriend die je wilt blokkeren op de button geen meldingen te klikken. Je zult nu geen berichten meer ontvangen van of kunnen sturen naar diegene. 

Betalen

Hoe kan ik mijn betaling aan GewoonVriendschap.nl doen?
Dit kan via iDEAL, nadat je inschrijving geactiveerd is.
Ik heb geen iDEAL. En nu?

Wil je op een andere wijze betalen? Neem dan via het contactformulier of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. contact met ons op.

Is online betalen wel veilig?

Ja, iDEAL (met het SSL-protocol) is een gemakkelijke en veilige betaalmethode. Voor meer informatie: ideal.nl/

Inschrijven

Hoe kan ik me inschrijven?
Klik op de homepage op de button inschrijven of vul het kader onder aan de homepage in. Vul nu het inschrijfformulier dat verschijnt volledig in en klik op inschrijven. Je krijgt een bevestiging van je inschrijving op het door jou opgegeven e-mailadres. Door op de link in deze e-mail te klikken bevestig je jouw inschrijving. Na het juiste abonnement geselecteerd te hebben ben je volledig lid van GewoonVriendschap.nl.
Kan ik me ook inschrijven als ik op zoek ben naar een relatie?
GewoonVriendschap.nl is in principe bedoeld voor 50-plussers die op zoek zijn naar vriendschap, niet voor mensen die expliciet op zoek zijn naar een partner voor een relatie.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. En nu?
Vul in het inlogscherm op de homepage je e-mailadres in en klik op de link wachtwoord vergeten. Vul hier het e-mailadres in waarmee je ingeschreven staat bij GewoonVriendschap.nl. Op dit e-mailadres zul je een nieuw wachtwoord ontvangen.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Nadat je ingelogd bent bevindt zich onder de button leden een link naar wachtwoord wijzigen. Vul hier je nieuwe wachtwoord in, herhaal het nieuwe wachtwoord en klik op wijzigen. Een bevestiging van je wachtwoordwijziging wordt verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres.

Kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?

Nee, je kunt je gebruikersnaam niet wijzigen. Hiervoor moet je je opnieuw aanmelden bij GewoonVriendschap.nl.

Berichten

Hoe verstuur ik een bericht naar een vriend(in) op GewoonVriendschap.nl?

Nadat een vriendschapsverzoek geaccepteerd is ga je via de button berichten of via de button vrienden in de bovenste balk naar nieuw bericht. Schrijf je bericht en klik op de button verstuur. 

Hoe zie ik dat ik een bericht ontvangen heb?

Als je bent ingelogd op de website krijg je een melding dat je een nieuw bericht hebt ontvangen. Je krijgt ook een notificatie op je e-mailadres. Je kunt ook aangeven indien je deze niet op je e-mailadres wilt ontvangen.

Wie kan mijn berichten lezen?

Alleen diegene aan wie je het bericht verstuurd hebt. Het veld berichten is je privé e-mailbox op GewoonVriendschap.nl.

Waarom zou ik berichten archiveren?
Om je mailbox op GewoonVriendschap.nl overzichtelijk te houden, kun je gelezen berichten archiveren. Je kunt de berichten altijd weer uit het archief halen.
Kan ik berichten uit het archief halen?
Ja, dat kan. Eenmaal uit het archief verwijderde berichten kunnen niet meer teruggehaald worden.

Prikbord

Waarvoor wordt het prikbord gebruikt?
Op het prikbord kunnen diverse oproepen geplaatst worden, variërend van lekkere recepten, praatgroep tot bezigheden, tot een oproep om met elkaar iets te ondernemen.
Hoe plaats ik een bericht op het prikbord?

Klik achtereenvolgens op de buttons prikbord en plaats een bericht. Vul in het scherm dat nu verschijnt een onderwerp in en selecteer een categorie met het pijltje rechts. Schrijf je bericht en klik op bericht plaatsen. Leden met abonnement kunnen een prikbordbericht plaatsen.

Wie kan mijn prikbordberichten lezen?

Elke bezoeker van de website GewoonVriendschap.nl kan een geplaatst prikbordbericht lezen – ook niet-leden. Alleen leden met abonnement kunnen op prikbordberichten reageren.

Lidmaatschap

Wat kost een lidmaatschap van GewoonVriendschap.nl?

Je hebt de mogelijkheid tot een abonnement voor 1 maand, 6 maanden of 12 maanden. Zie onderstaand de bijbehorende bedragen. Het abonnement wordt niet automatisch verlengd.

1 maand       €   2,95 

6 maanden   € 14,99    (€ 2,50 per maand)

12 maanden € 24,99   (€ 2,08 per maand)

 

 

 

 

 

Wanneer loopt mijn lidmaatschap af?

Aan het einde van de gekozen abonnementsperiode loopt je lidmaatschap automatisch af. Hierna heb je nog slechts beperkt toegang tot GewoonVriendschap.nl. 

Hoe weet ik dat mijn lidmaatschap afloopt?
14 dagen voor je lidmaatschap verstrijkt, ontvang je op GewoonVriendschap.nl en op je  e-mailadres een herinnering waarna je het lidmaatschap desgewenst kunt verlengen. 
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Je kunt je lidmaatschap opzeggen door een e-mail te sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., waarna je profiel niet meer zichtbaar zal zijn. Bij voortijdige beëindiging zal geen restitutie van reeds gedane betalingen worden verleend.
Waarom moet ik betalen voor een lidmaatschap?
Omdat wij onze website moeten onderhouden en zo veilig mogelijk willen houden, moeten wij hier kosten voor in rekening brengen. In tegenstelling tot veel gratis websites, verdienen wij niet aan het verstrekken van jouw gegevens aan derden. Door een vergoeding te vragen voor onze diensten weren wij bovendien niet-serieuze leden. 
Hoe kan ik mij uitschrijven?

Je kunt je op elk moment uitschrijven door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wanneer kan ik een gratis lidmaatschap afsluiten?

Omdat geven vaak leuker is dan ontvangen zal er periodiek een melding ‘tijdelijk gratis inschrijven’ op de site vermeld staan. Nieuwe leden kunnen zich op dat moment inschrijven voor een gratis lidmaatschap.

Herroepingsrecht

Hoe kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

Dit kan door het bij de algemene voorwaarden gevoegde herroepingsformulier te printen (voor android openen met Drive PDF Viewer) en ingevuld te retourneren aan GewoonVriendschap.nl.

Klachten

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Vul het contactformulier in of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. waarin je je klacht omschrijft. Ook waarderen wij het als misbruik van onze site hier gemeld wordt. Wij reageren normaliter binnen 24 uur.